westhighlandway.reismee.nl

Edinburgh, en verplaatsen naar Milgavie

Aan ons hotel zit een libanees restaurant, nog nooit Libanees gegeten dus maar eens uit proberen.

Smaakte prima.
Terug op de kamer voor een douche en verder kijken van Manifest.

Om half 8 waren we weer op, ontbijten en de koffers klaar, en op gewicht, maken voor onze wandeling.
We kunnen pas na 2 uur inchecken dus tijd zat. Rit duurt ongeveer anderhalf uur. Wel met een omweggetje want in Bamburgh spraken we "locols" die ons adviseerde om niet de M8 maar de M9 te rijden. Van hun hadden we ook de tip voor het kerkhof van Harry Potter gister.

We willen wel rond 2 uur aankomen om daarna door Milgavie te lopen en het gevoel te krijgen dat we morgen aan de wandeling echt gaan beginnen. Na nog een lunch gekocht te hebben zijn we rond 10 uur (veels te vroeg) vertrokken vanuit Edinburgh.

Om 12 uur waren we dus al in Milgavie. De auto bij onze overnachtingsplek gezet, hier blijft ie ook de komende wandeling staan. Daarna het dorp ingelopen en ook nog naar een park gelopen.

Ook het begin punt van de West Highland Way al op gezocht :

Vanavond hier nog naast het hotel eten, op tijd naar bed, de koffers moeten morgen om 8 uur al beneden klaar staan, en dan gaat het eindelijk beginnen. Morgen 19 km voor de boeg, we hebben er beide heel veel zin in.

Het weer : 16 graden, vanmorgen bewolkt en frisser, vanmiddag de zon.

Leo & Anja Roodakker

Super veel plezier met de langverwachte Highland way walking.