westhighlandway.reismee.nl

De eerste wandeldag.

En dan eindelijk zijn we begonnen, vanmorgen vertrokken we vanuit Milngavie naar Drymen voor de eerste wandeling.

De eerste 4.6 km hebben we door bossen gelopen daarna open gebied, met afwisseling van bomen. Bijna de gehele route is onverhard en een heel klein stukje over asfalt.

We hadden kleine hoogte verschillen maar niet noemenswaardig.

Een gemakkelijke route dus vandaag.(Behalve denk ik voor diegene die halverwege de whiskey stokerij aan hebben gedaan).

De whiskeystokerij :

Redelijk rustig op de wandeling (en voor mij makkelijk om onderweg een plas te doen). Vaak liepen helemaal alleen.

Wij houden zelf aan dat we na 5 km, ongeveer 1 uur lopen, een pauze doen.

Ben wel blij dat we 's-avonds een gewoon bed hebben en dat de bagage van overnachting naar overnachting gebracht wordt. Ik zou zelf niet met een zware rugzak kunnen lopen.

De route staat redelijk goed aangegeven maar soms is het toch handig dat we de route op GPS hebben staan.

Onderweg zijn we 3 honesty boxen tegen gekomen. Hier zit oa pinda's, koekjes (verpakt), blikjes drinken, chips, midges proof hoofdnet en kleine gasflesjes in.

Vanmorgen zijn we om 9 uur vertrokken en om half 4 kwamen we in Drymen aan. Daar geproost op de eerste geslaagde dag.

Waarom zijn we deze route gaan lopen : op tv bij 3 op reis kwam deze wandeling voorbij en toen keken we elkaar aan : gaan we die doen ? We willen toch een keer naar Schotland ? Gelijk gekeken of het kan en daarna geboekt, want zeker een boeking met overnachting in Inn/hotel oid moet je op tijd boeken. Wij hebben deze reis in oktober al geboekt.

Vandaag hadden we geen last van de midges.

Gelopen afstand : 20 km.

Weer : 14 graden en bewolkt.

Tanja

Wat leuk een honestybox, de midges klinken wat minder gezellig.