westhighlandway.reismee.nl

5e Wandeldag

Rond half negen zijn we vertrokken, belooft een warme dag te worden dus we vertrokken op tijd.

We gaan van Inverarnan naar Tyndrum, een makkelijke wandeling van ongeveer 20 km ( stond er in beschrijving).
Zo gemakkelijk was het dus niet, toch nog best wat stijgen en dalen en dat met warme temperaturen. Dus iets meer pauzes gehouden.

Tegen 2 uur waren we gelukkig in Tyndrum, daar begonnen we met een cola en chips uit de lokale winkel. We moeten wachten tot 4 uur om bij de B en B in te checken. Zo hebben we nog tijd voor een koud biertje in de Inn. Hier gaan we vanavond ook eten, tafel is reeds gereserveerd.

Wat eten we zoal tijdens het lopen :

We hebben een snackbak bij waar we meestal in de loop van de morgen en in de loop van de middag wat van nemen. Alles daarvoor hebben we al van huis mee genomen.

Voor de lunch kopen we broodjes, als er een winkel is.
Als er geen winkel in de omgeving is dan eten we crackers belegd met pate of smeerpasta, deze hebben we ook al van huis meegenomen.

Drinken onderweg : we hebben 4 cans van 750 ml bij ons. Nagelang de lengte van de te lopen route en de temperatuur nemen we water mee. Vandaag waren ze dus alle 4 gevuld. Ikzelf heb 1 can waar ik carvansevitan bij doe, deze hebben we in mini (2×) bij ons.

Tot nu toe hebben we in 5 dagen 87 km gelopen en we mogen nog 70 km in 4 dagen. We zitten dus net over de helft.

Midges : genoeg ingespoten maar ze waren niet erg aanwezig.

Temperatuur : 26 graden en zon.

Leo & Anja Roodakker

Prachtig die stenen walls en vergezichten onderweg. Wat een avontuur. Bizar hoeveel ermee gaat. Ons bent Hollanders dus . ..veel zelf mee.
Succes en goede nachtrust

miranda jongh de

@Leo en Anja.
We wisten dat we niet overal een broodje konden kopen. Dan is het toch handig als je iets alternatief bij je hebt. (En qua gewicht kon het, we hadden zelfs nog over).

Tanja

Slim dat soort dingen mee te nemen, je moet wel genoeg brandstof hebben om te lopen en je weet nooit of er wat is onderweg. Moet wel gelijk denken aan de reclame: Als ze geen Bolletje hebben, ga ik naar huis ;-)