westhighlandway.reismee.nl

6e wandeldag

West Highland Way.

Dag 6 : Van Tyndrum naar Inveronan.
Een wandeling van 15 km.

Het wordt vandaag 2 graden kouder (24 graden) maar de zon schijnt al goed als we, (na ons weer ingesmeerd te hebben tegen de midges) net na 9 uur vertrekken.
Vandaag wel een makkelijke weg. Wel veel open terrein maar met de zon en wind van achter, goed te doen.

Na de Brug of Orchy nog wel een goede klim en afdaling, onderaan de berg wachtte ons hotel voor de nacht ( en douche en koud biertje natuurlijk).

Kleding, schoenen, midges spray.

Tegen de midges is bedekte kleding het beste. Wij dragen altijd een lange broek (wandelbroek van de ANWB) en t-shirt of sleeve. Bij vertrek sprayen we ons in en als er veel midges zijn nog een aantal keer onderweg. Wij gebruiken Avon Skin so Soft en hebben geen last van stekende midges.
Als er regen verwacht wordt nemen regenkleding mee, maar tot nu toe nog geen buitje gehad.
Schoenen : hoge bergschoenen (zeker goed voor je enkels) en goede dikke zolen zodat je de losse steentjes minder voelt.

Tanja

Wat een schitterende foto's van die vergezichten kan je alleen maar met open mond naar kijken zo mooi!